ITWatch

Hotel-platform vokser med 700 pct. i tredje kvartal

Tredje kvartal bød på en toplinje vækst på mere end 700 pct. for hotelbooking-platformen Nustay.

Lars Krabbe/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Foto: Lars Krabbe/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Nustay, der er en online hotelbooking-platform, vokser planmæssigt, og en handelsopdatering viser, at den håndterede omsætningen i årets tredje kvartal steg med 709 pct. i forhold til perioden for et år siden. Samlet landede den i den foreløbige opgørelse på 27,5 mio. kr. i juli, august og september.

I de ni første måneder har Nustay haft en håndteret omsætning på 87,7 mio. kr., oplyser selskabet, hvis aktie stiger med 18,5 pct. tirsdag formiddag efter nyheden.

Nustay har taget kampen op mod andre hotelbookingportaler som Expedia og Booking.com. Og det mener selskabets direktør, Mathias Lundø Nielsen, går ganske godt:

"Nustay oplevede en "perfect storm" af udfordringer under sommerhøjsæsonen, men har samtidig været i stand til at vækste forretningen og levere positive resultater på mange af vores KPI'er, hvilket fremgår klart, af de data vi har præsenteret til markedet," siger Mathias Lundø Nielsen i en kommentar til handelsopdateringen.

Selskabet arbejder på at optimere kundernes bookinger, så kunderne kan få de hoteller, som de ønsker til de rette priser. I løbet af sommeren oplevede Nustay nemlig en stigning i antallet af bookinger, der mislykkedes i den sidste fase af bookingen.

For at reducere dette arbejder bookingportalen på af få flere større hotelleverandører ind på platformen.

Hotelbookingportalen blev børsnoteret i starten af året.

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger