ITWatch

Professor: Som regel kundens skyld, når projekter som Sundhedsplatformen fejler

Når it-systemer som Sundhedsplatformen løber ind i problemer, skyldes det ofte fejl hos kunden frem for problemer med it-løsningen, lyder det fra professor på ITU Søren Lauesen.

Søren Lauesen er professor på IT-Universitetet og underviser på kurset "Anskaffelse og Kravspecifikation".

Trods vedvarende kritik fra en gruppe af læger og sygeplejersker har NNIT levet op til sine kontraktmæssige forpligtigelser for Sundhedsplatformen. Det fastslog Jan Kold, vicedirektør i NNIT med ansvar for blandt andet Sundhedsplatformen, overfor ITWatch tidligere i dag.

"Det er vores opfattelse, at vi efterlever vores kontraktmæssige forpligtelser. Men jeg kan ikke gå nærmere ind i kontrakten. Men vi lever op til forpligtelserne. Det er klart, at der har været fejl i forhold til kontrakten, alt er ikke sort og hvidt," lød det fra Jan Kold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs