Professor: Som regel kundens skyld, når projekter som Sundhedsplatformen fejler

Når it-systemer som Sundhedsplatformen løber ind i problemer, skyldes det ofte fejl hos kunden frem for problemer med it-løsningen, lyder det fra professor på ITU Søren Lauesen.
Søren Lauesen er professor på IT-Universitetet og underviser på kurset "Anskaffelse og Kravspecifikation".
Søren Lauesen er professor på IT-Universitetet og underviser på kurset "Anskaffelse og Kravspecifikation".

Trods vedvarende kritik fra en gruppe af læger og sygeplejersker har NNIT levet op til sine kontraktmæssige forpligtigelser for Sundhedsplatformen. Det fastslog Jan Kold, vicedirektør i NNIT med ansvar for blandt andet Sundhedsplatformen, overfor ITWatch tidligere i dag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også