Huawei fordobler sin tilstedeværelse i det nordiske marked

På et år har kinesiske Huawei fordoblet sin markedsandel af det nordiske mobilmarked og på verdensplan øget selskabets omsætning over otte gange så meget som gennemsnittet i branchen.

Det går stærkt fremad for kinesiske Huawei. I første halvår af 2017 har forbrugergrenen, Huawei Consumer Group, af mobilproducenten solgt 70 pct. flere mobiltelefoner i Danmark end i samme periode 2016

Ifølge Huawei selv udgør det en markedsandel på 15 pct., hvilket er det dobbelte af markedsandelen i 2016.

Det skriver Computerworld på baggrund af en pressemeddelelse fra Huawei.

På globalt plan har Huawei haft en vækst i omsætningen på 36 pct., hvilket er mere end otte gange så meget som gennemsnittet for branchen, der ligger på 4,3 pct. ifølge tal fra IDC.

Kineserne er nu den tredjestørste producent af mobiltelefoner til det danske marked og kun overgået af Samsung og Apple.

Nyt mobilnet består den hårdeste test af alle

Huawei-chef: 4G gjorde vores liv smartere, men 5G vil ændre hele samfundet 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også