Huawei fordobler sin tilstedeværelse i det nordiske marked

Det går stærkt fremad for kinesiske Huawei. I første halvår af 2017 har forbrugergrenen, Huawei Consumer Group, af mobilproducenten solgt 70 pct. flere mobiltelefoner i Danmark end i samme periode 2016
Ifølge Huawei selv udgør det en markedsandel på 15 pct., hvilket er det dobbelte af markedsandelen i 2016.
Det skriver Computerworld på baggrund af en pressemeddelelse fra Huawei.
På globalt plan har Huawei haft en vækst i omsætningen på 36 pct., hvilket er mere end otte gange så meget som gennemsnittet for branchen, der ligger på 4,3 pct. ifølge tal fra IDC.
Kineserne er nu den tredjestørste producent af mobiltelefoner til det danske marked og kun overgået af Samsung og Apple.
Nyt mobilnet består den hårdeste test af alle
Huawei-chef: 4G gjorde vores liv smartere, men 5G vil ændre hele samfundet
Relaterede artikler:
Møgsager uden betydning for Huaweis danske vækst
For abonnenter