Norlys dropper Stofa-navnet efter 45 år

Stofa forsvinder som varemærke om et par uger i et forsøg på at strømline Norlys-brandet.
Norlys' digitale direktør Sune Nabe Frederiksen sløjfer Stofa-navnet til fordel Norlys. | Foto: Pr/norlys
Norlys' digitale direktør Sune Nabe Frederiksen sløjfer Stofa-navnet til fordel Norlys. | Foto: Pr/norlys
AF Ritzau

Særligt i det jyske har navnet Stofa i mange år været synonymt med tv-signaler og bredbåndsforbindelser, men det er snart historie.

Norlys-koncernen, der ejer Stofa, har besluttet at udfase navnet fra midten af september.

Fremover vil selskabets produkter blive markedsført under Norlys-navnet i stedet, fortæller Sune Nabe Frederiksen, der er direktør for Norlys’ digitale forretning.

”Da Norlys-koncernen blev skabt i 2020 var det med en ambition om at samle hele forretningen under ét stærkt brand. Vi har bevæget os i den retning skridt for skridt de seneste år, og nu er vi klar til at satse fuldt ud på Norlys-brandet, også når det kommer til internet og tv,” siger han i en pressemeddelelse.

Stofas historie rækker helt tilbage til 1959, hvor Anton Petersen grundlagde selskabet, der med udgangspunkt i Horsens tilbød antenneløsninger til bolig- og grundejerforeninger.

Stofa-navnet - der er en forkortelse for Store Fællesantenneanlæg - blev dog først taget i brug i 1978.

Stofa blev solgt til energiselskabet SE i 2012, og i 2019 fusionerede SE med Eniig og blev til Norlys.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også



Foto: PR / NNIT

NNIT skal hyre bundter af cloud-folk

For abonnenter