ITWatch

Analyse: Skal det være denne gang telekæmpen får bugt med spaghettien?

I dag har Nuuday lanceret en vidtgående plan med at gøre op med en række dybt forældede it-systemer internt i Nuuday, der hæmmer selskabets muligheder for at udvikles. Et tiltrængt tiltag, der dog lyder som et en til en ekko af samme selskabs udmelding - i 2007.

Foto: TDC / PR

Nu går det tidligere TDC i gang med hvad man må forstå er det afgørende livtag med de interne it-systemer i selskabet. De er ældgamle og skal udskiftes. Bag opgaven står Nuudays nye it-chef, Monika Gullin.

”Jeg er aldrig før stødt på systemer, der er så gamle, som dem Nuuday har. Vores billing-systemer er 40 år gamle. De fleste andre teleoperatører har udskiftet dem for længst. Det er virkelig svært at være digital, når al vores it er så gammelt. Vi kan ikke bygge digitalisering ovenpå,” siger hun i dag til ITWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

TDC Net sejler skuden med rolig hånd

Det blev et kvartal med stabil fremgang for infrastrukturselskabet TDC Net. Omsætningen steg en anelse, men driften blev forbedret og selskabet effektiviserer sig gennem energikrisen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs