ITWatch

Globalt produktionsselskab vil investere i indhold til metaverset

Der er ”tydeligvis en kæmpe mulighed” i at producere originalt indhold til den 3D-virtuelle verden, siger Banijays globale chef for indholdsudvikling, James Townley.

Foto: Holodia/PR

Et af verdens største produktionsselskaber, Banijay, som i Danmark ejer brands som Nordisk Film TV og Metronome, er i gang med at udforske mulighederne i at producere indhold rettet mod metaverset, der kan beskrives som virtuelle universer i 3D. Det skriver TBI Vision.

I et forsøg på at udnytte det spirende medie, som bl.a. Facebook har satset stort på og markeret med navneskiftet til ”Meta”, søsætter Banijay et nyt initiativ, som skal hjælpe og støtte de kreative kræfter på tværs af produktionsselskabet til at gribe muligheden for at udvikle indhold, der egner sig til metaverset.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

TDC Net sejler skuden med rolig hånd

Det blev et kvartal med stabil fremgang for infrastrukturselskabet TDC Net. Omsætningen steg en anelse, men driften blev forbedret og selskabet effektiviserer sig gennem energikrisen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs