ITWatch

Google har slettet milliarder af annoncer fra sine platforme i 2021

Techkoncernen har bl.a. slået ned på millioner af reklamer og annoncører, der har forbrudt sig mod regler for pornografisk indhold.

Foto: John Nacion/AP/Ritzau Scanpix

3,4 milliarder. Så mange annoncer fjernede eller blokerede Google fra sin platforme – herunder verdens mest brugte søgemaskine – i 2021. Det fremgår af en årlig rapport fra selskabet.

Den hyppigste årsag til at eliminere en annonce var i 2021 misbrug af selskabets platform Ad Network, som Google fjernede godt 652 mio. reklamer på grund af. Dernæst blev 286,8 mio. annoncer fjernet, fordi de brød med Googles regler for pornografisk indhold – eller ”Adult Content” som det hedder i rapporten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Nedjustering koster for legaltech-selskab

Sidste uges udmelding om udsigt til en lavere omsætning og driftindtjening rammer aktiekursen hos Copyright Agent. Efter et år på First North-børsen må legaltech-selskabet konstatere, at kursen er faldet markant.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs