ITWatch

Fladt svensk mobilmarked for tredje år

Det svenske mobilmarked har ligget fladt de sidste tre år viser tal fra Telekomnyheterna.

Foto: Jens Dresling

Udviklingen i antallet af mobilabonnenter på det svenske marked har ligget stabilt i tre år, viser tal fra Telekomnyheterna.

Tallene er baseret på indrapporteringer fra de store teleselskaber i Sverige.

De viser, at antallet af mobilkunder reelt er faldet en smule fra fjerde kvartal 2021 til samme kvartal året før.

Ved udgangen af 2021 var der en svensk mobilpenetration på 132 pct hvilket er en svag tilbagegang på 0,2 pct. i forhold til kvartalet før.

”Det betyder, at den svenske mobilpenetration blandt de store operatører, sammenholdt med antallet af indbyggere, har ligget stabilt på mellem132 og 134 pct. siden det fjerde kvartal i 2018,” skriver mediet.

Carsten Bryder siger farvel efter 23 år i telebranchen: Jeg får en del praktikdage

Telia finder nyt direktionsmedlem internt





Mere fra ITWatch

IBM-psykolog: Hos os er det okay ikke at have ja-hatten på

Mens IBM det sidste års tid har gennemgået nogle af de største forandringer i nyere tid, er stressniveauet i virksomheden ikke eksploderet. Forklaringen skal blandt andet findes i et målrettet arbejde med ledernes syn på de ansatte, forklarer psykolog Cecilie Demkjær Schultz Pedersen.

Topchef stopper hos Nets

Klaus Pedersen stopper ved årsskiftet som adm. direktør hos betalingsselskabet Nets. Han fortsætter i en periode som rådgiver. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs