ITWatch

Huawei ændrer strategi i Danmark efter udfordringer på mobilmarkedet

Kinesiske Huawei vil nu satse på at sælge pc'er, skærme, hovedtelefoner og smarture i Danmark i stedet for smartphones og tablets, skriver Berlingske.

Foto: Maria Broe Trustrup Hansen

Huawei har på grund af amerikanske sanktioner tabt en stor del af salget af selskabets smartphones og tablets, og derfor vil det kinesiske selskab nu satse på at sælge pc'er, skærme, hovedtelefoner og smarture i Danmark, skriver Berlingske.

Ifølge Shayan Shojaei, som er marketingschef for Huaweis forbrugerelektronikprodukter i Danmark, er hovedfokus i år og næste år på salg af pc'er. Han erkender, at den nye strategi kan være svær at komme i land med.

"Vores generelle udfordring er, at vi sættes i forbindelse med negative ting. Det vil vi gerne ændre på ved at holde os til vores rødder – gode produkter til en fornuftig pris. Vi går ingen steder. Vi er her for at blive her," siger marketingschefen til Berlingske.

Kina varsler gengæld mod Ericsson hvis ikke Huawei-forbud ophæves

Huawei taber 23 pct. af sin svenske omsætning 

Mere fra ITWatch

Nokia Danmark holder kursen

Det går stille og roligt derudaf for Nokias danske afdeling, der i 2020 klarede sig stort set som i 2019, dog med en lille tilbagegang. Det viser selskabets nyligt aflagte regnskab.

Anja Monrad får ny topstilling i Dell

Fremover skal danske Anja Monrad stå i spidsen for Dells forretning i Vesteuropa. Hun kommer fra en stilling som direktør for Øst- og Centraleuropa i samme selskab.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs