ITWatch

Huawei ruller reklameplatform ud til europæiske smartphones

Med lanceringen af platformen Huawei Ads giver den kinesiske techproducent nu annoncører mulighed for at nå europæiske brugere af Huaweis smartphones.

Arkiv | Foto: Mark Schiefelbein/AP/Ritzau Scanpix

Huawei vil have en større bid af annoncemarkedet bundet op på smartphones i Europa med lanceringen af reklameplatformen Huawei Ads. Det skriver techkoncernen i en pressemeddelelse.

Platformen skal fungere som et overordnet partnerskabsprogram, der giver virksomheder, reklamebureauer og appudviklere mulighed for at nå forbrugere med Huawei-smartphones i lommen med deres annoncer, fremgår det af meddelelsen.

Det bliver dermed muligt at reklamere på Huaweis AppGallery og i søgemaskine Petal Search.

"Vi glæder os til at velkomme både virksomheder og appudviklere til platformen, og give dem muligheder for at nå et uberørt segment, der kan hjælpe dem med at fremme deres forretningsmæssige vækst i 2021," siger Jaime Gonzalo, Huaweis vicechef for mobile services i Europa, i meddelelsen.

Den kinesiske techgigant melder sig dermed ind i kampen om annoncemilliarder på et konkurrencepræget europæisk marked, domineret af bl.a. Google og Apple, der har lignende platforme til deres app-kartotekter, såvel som sociale medier som Snapchat og Tiktok, der driver deres egne reklamesystemer.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie MediaWatch.)

Ambassade henvender sig til medie om brug af udstyr fra kinesiske it- og teleselskaber 

Huawei vil opkræve royaltybetaling for 5G fra Apple og Samsung

Mere fra ITWatch

TDC: Lavprisprodukter har medvind

Midt i alle omvæltningerne i TDC-koncernen, lancerede selskabet sidste år lavprisselskabet Eesy og streamingproduktet YouTV. Foreløbig er der ikke tegn på kannibalisering af egne produkter, siger CFO.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs