ITWatch

Flere hyldevarer skal bringe Telia ud af dansk dødvande

Telia taber kunder i Danmark, og det skal en større organisationsændring sætte en stopper for. Fremover ryger kontrollen med produktudviklingen til hovedkontoret i Stockholm.

Thomas Kjærsgaard er konstitueret som øverste Telia-chef i Danmark. Men han agerer, som om han sad permanent i stillingen. | Foto: Celina Dahl/Ritzau Scanpix

Telia skal luge ud i sine produkter – og vil med en mere standardiseret model sikre, at teleselskabet ikke bruger unødige ressourcer på tværs af landegrænser. I sidste ende skal det være opskriften på at vende udviklingen i Danmark, hvor selskabet taber både mobil- og bredbåndskunder.

Første skridt er en organisationsændring, der træder i kraft 1. januar. Her flytter styringen af produktudviklingen fra Danmark til hovedkontoret i Sveriges hovedstad Stockholm.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs