ITWatch

Flere hyldevarer skal bringe Telia ud af dansk dødvande

Telia taber kunder i Danmark, og det skal en større organisationsændring sætte en stopper for. Fremover ryger kontrollen med produktudviklingen til hovedkontoret i Stockholm.

Celina Dahl/Ritzau Scanpix
Thomas Kjærsgaard er konstitueret som øverste Telia-chef i Danmark. Men han agerer, som om han sad permanent i stillingen. Foto: Celina Dahl/Ritzau Scanpix

Telia skal luge ud i sine produkter – og vil med en mere standardiseret model sikre, at teleselskabet ikke bruger unødige ressourcer på tværs af landegrænser. I sidste ende skal det være opskriften på at vende udviklingen i Danmark, hvor selskabet taber både mobil- og bredbåndskunder.

Første skridt er en organisationsændring, der træder i kraft 1. januar. Her flytter styringen af produktudviklingen fra Danmark til hovedkontoret i Sveriges hovedstad Stockholm.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger