ITWatch

TDC vil stå for mere digital markedsføring selv

Det faste mediebureau Mediacom skal fremover stå for en langt mindre del af den digitale marketing-indsats for TDC, der insourcer området.

PR/TDC
Mikkel Lind er marketingchef i TDC Group Foto: PR/TDC

TDC, der bl.a. driver landets største tv-distributør, YouSee, tager store dele af den digitale markedsføring hjem. Det skriver Markedsføring.

Strategien medfører ændringer i samarbejdet med mediebureauet Mediacom, der stadig skal stå for traditionelle mediebureauydelser som medieindkøb og -rådgivning fremover, men kommer til at spille en mindre rolle på det digitale.

Ifølge TDC Groups marketingchef Mikkel Lind skyldes bevægelsen "høje digitale ambitioner" og ønsket om at trække kompetencer og beslutninger tættere på.

"Derfor har vi gennem længere tid arbejdet på inhousing af flere af vores digitale marketingdiscipliner samt taget kontraktejerskab på marketingteknologier," siger Mikkel Lind.

Denne artikel er leveret af ITWatchs søstermedie MediaWatch.

"Yousee er tydeligvis i færd med at genopfinde sig selv"

TDC køber sikkerhedsselskab

TDC får nyt navn og køber luns af fodboldrettigheder

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger