ITWatch

Omlægning hos Yousee lammer kunders adgang til deres e-mail

En omlægning af e-mailsystemet hos Yousee betyder, at mange kunder ikke har haft adgang til deres e-mail. Det gælder både private og små erhvervsdrivende.

Foto: PR/YOUSEE

TDC-ejede Yousee omlægger e-mailsystemet, og det har givet gener for mange af selskabets kunder.

Det skriver Berlingske.

Flere private og erhvervsdrivende melder til avisen, at de ikke har kunne se deres mail, og nogle har haft problemer i ugevis. Samtidig har det været vanskeligt at komme gennem til kundeservice.

Det skyldes, at hundredtusindvis af mailadresser bliver flyttet, fortæller direktør i Yousee Jacob Mortensen.

"Mails er blevet en livline i den digitale verden. Vi er i gang med at opgradere vores mailplatform for at gøre den mere sikre, give mere lagerplads og gøre det muligt at få flere mailadresser. Det har vist sig, at kunder, der bruger klientprogrammer (software som Thunderbird, Outlook m.fl., red.), skal ændre i deres indstillinger i opsætningen, og nogle skal lave et nyt kodeord, før de igen får adgang til deres mails," lyder det til Berlingske.

Yousee laver ny streamingtjeneste i samarbejde med Nordisk Film

Nu forklarer TDC masseudsendelser af fejlmails

Ny leverandør til fællesantenne udløser tvist om rollefordeling og ophavsret

Mere fra ITWatch

E-boks-direktør irriteret over sen udmelding

E-boks fik ifølge direktør Ulrik Falkner Thagesen besked om udskydelsen af overgang til næste generation af digital post ti minutter inden, Digitaliseringsstyrelsen informerede offentligheden. "På mange måder er det jo utroligt irriterende for os," siger han.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs