ITWatch

Yousee får kritik for at vildlede om fordelsprogram

Forbrugerombudsmanden har indskærpet over for Yousee, at alle betingelser for at gøre brug af fordelsprogram skal fremgå klart og tydeligt.

Foto: PR/Yousee

Yousees markedsføring af fordelsprogrammet Yousee More har været vildledende. Det skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

Flere kunder troede, at de havde adgang til ekstratjenester, som selskabet stillede forbrugere med to eller flere Yousee-produkter i udsigt. Det var dog ikke tilfældet, og derfor får selskabet en løftet pegefinger fra Forbrugerombudsmanden.

"Jeg har indskærpet over for YouSee, at alle betingelser skal oplyses klart, tydeligt og hensigtsmæssigt. Det gælder især, når forbeholdene rammer en stor del af YouSees kundekreds og i øvrigt forekommer uventede i forhold til hovedbudskabet om adgang til fordelsprogrammet, hvis man har to eller flere YouSee-produkter," udtaler Forbrugerombudsmanden Christina Toftegaard Nielsen i meddelelsen.

Fordelsprogrammet Yousee More blev lanceret i september 2017. Ifølge selskabets hjemmeside var det tilgængeligt for kunder, der havde to eller flere Yousee-produkter, men kort efter lanceringen modtog Forbrugerombudsmanden henvendelser fra flere forbrugere, der ikke havde adgang til tjenesterne.

Det gjaldt blandt andet en kunde, som fik sit Yousee-signal leveret via en antenneforening, oplyser Forbrugerombudsmanden.

Af Yousees hjemmeside fremgik det: "Det er ikke alle produkter, der giver adgang til YouSee More – Ring til os […]". Det var ifølge Forbrugerombudsmanden utilstrækkeligt, og efterfølgende har Yousee ændret sin hjemmeside.

Gældsklemme på 50 mia. kr. kan forpurre TDC's storstilede investeringskapløb 

TDC rokerer rundt på centrale ledelsesposter i al stilhed 

Mere fra ITWatch

Ny partner-chef hos Microsoft: Cloud skal sælges som hyldevare

Microsofts nye chef for partnerøkosystemet, Morten Kvist Thomsen, ser stærk vækst i cloud-baserede løsninger de kommende år - men mener, at mange flere med fordel kan vælge standardløsninger i stedet for at tænke i tilpasninger. Det kan speede omstillingsprocesser dramatisk op og sætte turbo på digitalisering.

IBMs nordiske chef stopper

Selskabet slår den nordiske forretning sammen med Benelux-regionen, og derfor stopper Henrik Tang Hedegaard som nordisk chef for IBM. Han fortsætter dog i en ny rolle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs