ITWatch

Yousee får kritik for at vildlede om fordelsprogram

Forbrugerombudsmanden har indskærpet over for Yousee, at alle betingelser for at gøre brug af fordelsprogram skal fremgå klart og tydeligt.

PR/Yousee
Foto: PR/Yousee

Yousees markedsføring af fordelsprogrammet Yousee More har været vildledende. Det skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

Flere kunder troede, at de havde adgang til ekstratjenester, som selskabet stillede forbrugere med to eller flere Yousee-produkter i udsigt. Det var dog ikke tilfældet, og derfor får selskabet en løftet pegefinger fra Forbrugerombudsmanden.

"Jeg har indskærpet over for YouSee, at alle betingelser skal oplyses klart, tydeligt og hensigtsmæssigt. Det gælder især, når forbeholdene rammer en stor del af YouSees kundekreds og i øvrigt forekommer uventede i forhold til hovedbudskabet om adgang til fordelsprogrammet, hvis man har to eller flere YouSee-produkter," udtaler Forbrugerombudsmanden Christina Toftegaard Nielsen i meddelelsen.

Fordelsprogrammet Yousee More blev lanceret i september 2017. Ifølge selskabets hjemmeside var det tilgængeligt for kunder, der havde to eller flere Yousee-produkter, men kort efter lanceringen modtog Forbrugerombudsmanden henvendelser fra flere forbrugere, der ikke havde adgang til tjenesterne.

Det gjaldt blandt andet en kunde, som fik sit Yousee-signal leveret via en antenneforening, oplyser Forbrugerombudsmanden.

Af Yousees hjemmeside fremgik det: "Det er ikke alle produkter, der giver adgang til YouSee More – Ring til os […]". Det var ifølge Forbrugerombudsmanden utilstrækkeligt, og efterfølgende har Yousee ændret sin hjemmeside.

Gældsklemme på 50 mia. kr. kan forpurre TDC's storstilede investeringskapløb

TDC rokerer rundt på centrale ledelsesposter i al stilhed

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger