ITWatch

TDC leder efter baggrunden for stort nedbrud

TDC er stadig uden svar på, hvorfor 1,8 mio. kunder i går mistede mobilforbindelsen, skriver Berlingske.

Foto: Kristoffer Veggerby

TDC sendte i går 1,8 mio. kunders mobiltelefon i sort i et af de største nedbrud nogensinde. Men TDC har endnu ikke noget svar på, hvad der lå til grund for nedbruddet.

Det skriver Berlingske.

Nedbruddet ramte TDC's egne kunder, der har deres mobiltelefoni under det tidligere tv-brand Yousee samt kunderne hos Telmore og Plenti.

"Alt er roligt nu. Siden vi rullede vores løsninger tilbage i nat, har der været normal drift, og her til morgen tirsdag kan vi registrere, at alt er i såkaldt grøn modus. Vi følger det selvfølgelig tæt og har arbejdet intenst i går og i nat for at hjælpe kunderne, men vi ved endnu ikke, hvad årsagen er," siger TDCs kommunikationschef, Peter Glüsing til avisen.

TDC har tidligere fået kraftig kritik for store nedbrud. Ikke mindst den besynderlige sag, der slukkede for tv-signalet under dronningens nytårstale 2016/2017.

TDC-salg vil sikre udvalgte medarbejdere en gevinst på en halv mia. kr. 

1,85 millioner TDC-kunder kan igen lave opkald 

Mere fra ITWatch

Klumme: 80/20-splittet er på vej ud og det betyder mere budget til innovation

Innovation har fået en helt ny betydning efter corona, og virksomheder er nødt til at prioritere innovation, hvis de vil overleve. En positiv tendens er dog, at den traditionelle 80/20-opdeling af it-budgettet er på vej ud i mange virksomheder og erstattes af en 60/40-opdeling, hvor en større del vil gå til innovation, skriver Lars-Bo Klausen fra Vmware i denne klumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs