Bredbåndsmarked bevæger sig mod mere intens konkurrence
Flere teleselskaber melder om ro på det danske mobilmarked efter en periode med hård priskonkurrence, men teleanalytiker Morten Imsgard ser begyndelsen til en priskrig på bredbåndsmarkedet, siger han til Berlingske Business.
"Det danske bredbåndsmarked bevæger sig mod mere intens priskonkurrence. Alle vil sælge mere til deres nuværende kunder og løfte det gennemsnitlige forbrug pr. husstand, for så er det meget nemmere for et teleselskab at overleve konkurrencen og håndtere, hvis enkelte forretningsområder i en periode udsættes for mere konkurrence," siger analytikeren og fortsætter:
"Men en priskrig der er ikke så attraktiv, for det er ikke supernemt at leje sig ind på konkurrenternes net og samtidig stille knivskarpe priser. Det kræver, at man får mange kunder i relativt snævre geografiske områder."
Tidligere stod Plenti - som nu er købt af TDC - for at presse priserne på mobiltelefoni. På bredbåndsmarkedet har en spiller som Hiper i en stor marketingskampagne iværksat en offensiv i København. Og også energiselskabernes Waoo har meldt sig mere aktivt på banen.
Relaterede artikler:
Elselskaber vil score kunder på TDC's hjemmebane
For abonnenter
Waoo: TDCs entre er ingen overraskelse
For abonnenter