ITWatch

TDC-boss: Vi kommer ikke til at tjene det samme på originalt indhold

Selv om TDC i stigende grad satser på at producere originalt indhold, vil indtjeningen ligge lavere end i den klassiske tv-forretning, siger adm. direktør Pernille Erenbjerg.

Foto: PR

TDC's satsning på originalt indhold kan ikke i kroner og ører veje op for, at et stigende antal kunder siger farvel til selskabets tv-pakker.

Det erkender adm. direktør Pernille Erenbjerg i et interview med Berlingske Business.

"Vi kommer ikke til at tjene det samme på det, som vi gør på den tv-forretning, vi har - faktisk saver det lidt ind i den gren, vi allerede sidder på. Og når man har et forretningsområde, som går nogenlunde fornuftigt, så glemmer man at spørge sig selv, om det kunne gå endnu bedre. Om man alligevel skulle tage nogle radikale beslutninger."

TDC har lanceret et samarbejde med produktionsselskabet Chrichritv om originalt indhold.

Derudover ruller TDC for tiden en tv-boks ud til sine kunder, som skal øge fleksibiliteten. Ifølge Berlingske Business lægger Pernille Erenbjerg ikke skjul på, at TDC skulle have satset på at sælge boksen noget før. Nu er det et kapløb med tiden, mener hun.

TDC vil bremse kundeafgang med ny salgsstrategi

Tv-forretningen bakker igen hos TDC trods tiltag for at holde på kunderne 

Mere fra ITWatch

Ny partner-chef hos Microsoft: Cloud skal sælges som hyldevare

Microsofts nye chef for partnerøkosystemet, Morten Kvist Thomsen, ser stærk vækst i cloud-baserede løsninger de kommende år - men mener, at mange flere med fordel kan vælge standardløsninger i stedet for at tænke i tilpasninger. Det kan speede omstillingsprocesser dramatisk op og sætte turbo på digitalisering.

IBMs nordiske chef stopper

Selskabet slår den nordiske forretning sammen med Benelux-regionen, og derfor stopper Henrik Tang Hedegaard som nordisk chef for IBM. Han fortsætter dog i en ny rolle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs