ITWatch

Hiper får kritik for at vildlede forbrugere

Bredbåndsleverandøren Hiper får kritik af Forbrugerombudsmanden for at have vildledt forbrugerne i sin markedsføring af 1000 Mbit-forbindelser.

Hiper med adm. direktør Stig Myken i spidsen kritiseres af Forbrugerombudsmanden.

"Du kan få Danmarks hurtigste internetforbindelse. Hele 1000 Mbit den ene vej og 1000 Mbit den anden."

Sådan lød beskeden fra Hiper i selskabets markedsføring af en lynhurtig bredbåndsforbindelse, men i realiteten var det ganske få forbrugere, som havde muligheden for at opnå de høje hastigheder.

Det fremgik ikke tydeligt af markedsføringen, og derfor får Hiper kritik for at have vildledt forbrugerne, oplyser Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

"Hastigheden på en internettilslutning er væsentlig for forbrugerens valg af leverandør. Hipers tilbud om høj internethastighed er det kun de færreste, som kan udnytte. Det er derfor en vigtig oplysning for forbrugerne, for hvis de ikke kan modtage produktet, er de jo lige vidt," udtaler forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen i meddelelsen.

Forbrugerombudsmanden oplyser, at Hiper efterfølgende har ændret sin markedsføring.

Små bredbåndsselskaber kan blive presset af regeringsudspil 

Hiper angriber TDC-aftale med fiberselskab 

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs