ITWatch

To danske iværksættere har i al stilhed skabt en virksomhed til 600 mio. kr.

Analyseværktøjer til tv-branchen er blevet en særdeles god forretning for det lille, hemmelighedsfulde softwarefirma Techedge, som sidste år fik et overskud på 63 mio. kr. med 39 ansatte.

Adm. direktør i reklamevirksomheden WPP, Martin Sorrell, nyder godt af Techedges succes. WPP ejer 49 pct. af Techedge. | Foto: POLFOTO/AP/NEIL HALL

Der er rent økonomisk ikke noget at skamme sig over hos Techedge, der med hovedkontor nær Langelinie i København udvikler og sælger software til tv- og mediebranchen i hele verden. De 39 ansatte kunne sidste år hive et resultat hjem på 75,6 mio. kr. før skat og 62,6 mio. kr., efter skattefar havde fået sin del.

Hvad der ligger bag historien om Techedge og de seneste års vækst, har ledelsen i selskabet afvist at blive interviewet om, ligesom de heller ikke tidligere har udtalt sig til pressen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs