Genbrugsappen Tradono henter 30.000 brugere om måneden

Loppemarkeds-appen Tradono vokser med op mod 30.000 brugere hver måned og har nu 750.000 brugere. En stor del af væksten tilskrives, at Tradono i modsætning til konkurrenterne udelukkende fungerer på mobilen, skriver Berlingske Business.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Tradono tiltrækker brugere i stor stil gennem en kombination af funktioner taget fra medier som Facebook, Instagram og Tinder, og et fokus udelukkende møntet på smartphones i modsætning til eksempelvis konkurrenten Trendsales.

Det skriver Berlingske Business.

Ifølge Mads Mathiesen, direktør for Tradono, appellerer Tradono i høj grad til de brugere, som i forvejen er vant til at bruge sociale medier og derved kan genkende mange af de funktioner og træk, som går igen i loppemarkeds-appen.

"Vores brugere har et andet mønster, end dem, der handler på andre netmedier. De sidder i bussen og tjekker, om der er sket noget, som man kender det fra Facebook eller Instagram," siger han.

Selvom brugertilvæksten på 30.000 om måneden er seks gange så stort som konkurrenten Trendsales' månedlige vækst på 5.000 brugere, er der stadig et lille stykke vej op til Trendsales' samlede brugertal på 950.000. Derudover har virksomhederne det tilfælles, at ingen af dem præsenterer overskud lige pt.

Tradono seneste regnskab viser et underskud på 4,5 mio. kr., så man er indtil videre afhængig af penge fra virksomhedens primære investorer Christian Stadil, Klaus Nyegaard fra Just-Eat og den schweiziske medievirksomhed Tamedia, som også ejer Trendsales.

Tradono blev stiftet i Danmark tilbage i 2014 og har i dag 12 fuldtidsansatte. Herudover har virksomheden også kontorer i Holland og Schweiz. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også