ITWatch

Trifork investerer i sundhedsplatform til dyr

Fauna, der er en digital sundhedsplatform til dyr har fået en investering fra Trifork og kommer ind under Trifork Labs.

Jørn Larsen, direktør i Trifork | Foto: Thomas Bruun Funch

Trifork har gennem sit Labs-selskab investeret i Fauna, der er en digital sundhedsplatform til dyr.

Det oplyser både Fauna og Trifork på deres sociale medier.

”Digital sundhed er ikke kun for mennesker. Vi tror på, at der er betydelige synergier mellem den teknologi inden for sundhed, der er udviklet til mennesker og den, der er udviklet til dyr,” udtaler direktør i Trifork Jørn Larsen.

Platformen har mange ligheder med de platforme, vi kender fra hverdagen, hvor vi mennesker kan kommunikere med vores læge og bestille tid til undersøgelse, bestille medicin eller bare stille spørgsmål.

Faune forbinder nemlig kæledyrsejere direkte med dyreklinikkerne med en digital sundhedsbog og vaccinationsbeviser.

Platformen blev startet af Jan Birch, der er praktiserende dyrlæge tidligere formand for Den Danske Dyrlægeforening. Sammen med fire softwareudviklere udgør de teamet bag Fauna.

”Vores investering i Fauna er lige så funderet i projektet, som det er i det passionerede, motiverede og højt dygtige stifterteam,” lyder det fra Jørn Larsen.

Nicolai E. Birch, der er medstifter af Fauna, ser frem mod vækst med den nye investering fra Trifork.

”At få ekspertisen og erfaringen fra Trifork med på vores rejse er et vigtigt den fremtidige vækst og succes i Fauna,” udtaler Nicolai E. Birch.

Det fremgår ikke, hvor meget Trifork har investeret, eller hvor stor en andel af Fauna, Trifork nu ejer.

Trifork Labs har som udgangspunkt aldrig majoriteten af de selskaber, der investeres i. Nogle selskaber ejer Trifork under 1. pct. af, mens andre selskaber har måttet give op til 25 pct. i forbindelse med en investering.

Trifork leverer tocifret vækst på toplinjen

Kom tæt på Trifork

Sensorvirksomhed sikrer sig nye millioner og får kapitalfond i ejerkredsen

Mere fra ITWatch

Milliarddistributør henter bedste resultat i 30 år

En vellykket ekspansion i Norden betyder, at en af landets største distributører henter sit bedste afkast nogensinde. Særligt det svenske marked trækker en betydelig bedre indtjening hjem til selskabet sammenlignet med den danske indtjening. ”Der er altid en krig på priserne her i landet, sådan er det,” siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs