ITWatch

Fysiske detailbutikker er "ikke særlig åbne" over for nye tech-løsninger

Detailbranchen bør få øjnene op for nye tech-løsninger, der kan højne serviceniveauet og øge salget i de fysiske butikker. Sådan lyder det fra Mette Hjerrild Holm, der står i spidsen for et projekt i Lyngby, der de seneste par år har forsøgt at knytte bånd mellem traditionsbundne detailbutikker og unge tech-startups.

Mette Hjerrild Holm, der er indehaver af Retailarkitekten, har siden december 2021 været daglig leder af Retailtech Lab. | Foto: PR

Hvilke sko løfter kunderne oftest op og kigger nærmere på? Er der hjørner af butikken, hvor kunderne aldrig kommer? Hvornår på ugen besøger yngre kvinder oftest butikken?

Den slags spørgsmål kan forskellige tech-løsninger hjælpe med at svare på, men mange af de fysiske detailbutikker er ikke særlig åbne for at byde de nye teknologier indenfor.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Klumme: Den grønne it-bølge risikerer at kvæles af krisen

Regeringen har grønne ambitioner – også på det digitale område. Men vil historien gentage sig, og vil de grønne it-drømme drukne i et excel-arks kolonner, spørger Christian Hannibal, director for tech, media and finance i Rud Pedersen Public Affairs, i denne klumme.

Svensk Mobilepay-konkurrent lurer på nordisk sats

Direktøren for svenske Swish, der sidste år endte uden for fællesskabet mellem danske Mobilepay, norske Vipps og finske Pivo, antyder, at betalingstjenesten kan være på vej med en anden nordisk satsning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs