ITWatch

Tech-virksomheder dominerer opgørelse over verdens mest værdifulde brands

Teknologivirksomheder - især de amerikanske af slagsen - indtager de otte øverste placeringer i opgørelse over verdens mest værdifulde brands.

Jeff Bezoz, adm. direktør for Amazon. Foto: AP Photo/Ted S. Warren

I en opgørelse over de 500 mest værdifulde varemærker i verden indtager internationale teknologiselskaber de otte øverste placeringer, hvor især den amerikanske teknologisektor dominerer listen.

Det skriver Computerworld på baggrund af en opgørelse fra konsulenthuset Brand Finance.

Amazon indtager listens førsteplads med en samlet, estimeret, brandværdi på 150,8 mia. dollar (896 mia. kr.), mens Apple for andet år i træk indtager andenpladsen med en værdi på 146,3 mia. dollar. På tredjepladsen finder vi Google, sidste års nummer et, med en brandværdi på 120,9 mia. dollar.

Først på fjerdepladsen optræder et ikke-amerikansk varemærke i form af Samsung med en estimeret brandværdi på 92,3 mia. dollar, mens den amerikanske supermarkedskæde Walmart stopper tech-dominansen på niendepladsen med en værdi på 61,5 mia. dollar.

Global konsulentchef: Det kræver fageksperter at omsætte it til resultater

Theresa May: Tech-virksomheder skal til at tage ansvar

Mærsk og IBM's blockchain-sats kræver fælles front for at lykkes

To iværksætter-initiativer får millionstøtte

Forsiden lige nu

Apple taber til Qualcomm i Kina

Apple har tabt en sag til den amerikanske chipproducent Qualcomm i Kina, hvor en domstol har forbudt markedsføringen af syv iPhone-modeller. Det skriver Bloomberg News.

Simcorp henter ny CTO fra Microsoft

It-virksomheden Simcorp har ansat ny CTO, der får en central rolle i selskabets cloud-strategi. Den nye mand på posten kommer fra en lignende stilling i Microsoft.

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger