Tech-virksomheder dominerer opgørelse over verdens mest værdifulde brands

Teknologivirksomheder - især de amerikanske af slagsen - indtager de otte øverste placeringer i opgørelse over verdens mest værdifulde brands.
Jeff Bezoz, adm. direktør for Amazon. | Foto: AP Photo/Ted S. Warren
Jeff Bezoz, adm. direktør for Amazon. | Foto: AP Photo/Ted S. Warren

I en opgørelse over de 500 mest værdifulde varemærker i verden indtager internationale teknologiselskaber de otte øverste placeringer, hvor især den amerikanske teknologisektor dominerer listen.

Det skriver Computerworld på baggrund af en opgørelse fra konsulenthuset Brand Finance.

Amazon indtager listens førsteplads med en samlet, estimeret, brandværdi på 150,8 mia. dollar (896 mia. kr.), mens Apple for andet år i træk indtager andenpladsen med en værdi på 146,3 mia. dollar. På tredjepladsen finder vi Google, sidste års nummer et, med en brandværdi på 120,9 mia. dollar.

Først på fjerdepladsen optræder et ikke-amerikansk varemærke i form af Samsung med en estimeret brandværdi på 92,3 mia. dollar, mens den amerikanske supermarkedskæde Walmart stopper tech-dominansen på niendepladsen med en værdi på 61,5 mia. dollar.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Foto: Magnus Møller

Ib Kunøe forlader formandsposten i Atea