Kommuner kendte til problemer med ydelsessystem
KL, Kombit og Netcompany, der har leveret Kommunernes Ydelsessystem, har i årevis kendt til problemer med den såkaldte 225-timersregel, der har resulteret i, at borgere er blevet trukket i deres ydelser.
Det skriver Version2 på baggrund af en aktindsigt.
Parterne har i flere år kæmpet med implementeringen af 225-timersreglen, men regler er så kompleks, at det har været nærved umuligt at omsætte det juridiske til noget, som systemet kan håndtere.
”Både KL og andre har tidligere påpeget, at 225-timersreglen er så kompleks, at det er tæt på umuligt at lave en god it-understøttelse af det. Så jeg vil heller ikke bare sidde her og klandre leverandørerne for ikke at kunne levere god it-understøttelse, for vilkårene for at kunne gøre det er meget dårlige,” lyder det fra Brian Siggaard, der er chefkonsulent i KL.
Relaterede artikler:
KMD får alvorlig kritik for fejl i Aula
For abonnenter