ITWatch

Citrix afviser problemer efter offentligt telefonkoks

Slots- og Kulturstyrelsen har droppet et sikkerhedssystem og nogle telefoner, som aldrig kom til at virke, men det skyldes ikke et generelt problem, lyder det fra leverandøren.

PR/Citrix
Landechef Mads Skalbo kan ikke forstå, at Slots- og Kulturstyrelsen oplever store problemer med et sikkerhedssystem og nogle telefoner. Foto: PR/Citrix

Leverandøren Citritx undrer sig over, at Slots- og Kulturstyrelsen efter rådgivning fra Statens It står med en regning på 607.000 kr. og 263 telefoner, der ikke kan køre en indkøbt sikkerhedssoftware.

Ifølge Computerworld har Citrix nemlig ikke oplevet problemer andre steder med systemet MIA, som også er i brug i bl.a. Finansminsiteriet.

"Mit klare indtryk er, at MIA fungerer rigtig godt, og at det aldrig har fungeret bedre. Alle dem, jeg har talt med, giver mig den feedback. Det er både, når jeg spørger mine egne folk og Statens It for at høre, hvor vi er henne med den her løsning," siger landechef for Danmark og Sverige, Mads Skalbo, til Computerworld.

Slot- og Kulturstyrelsen købte de nye mobiltelefoner og det nye softwaresystem, så medarbejderne kunne arbejde sikkert på farten. Men systemet har aldrig virket, og derfor vil styrelsen droppe systemet helt.

Ifølge Computerworld tyder det på, at problemet kan være opstået i en mangelfuld indkøbsvejledning fra Statens It, som dog ikke vil udtale sig til mediet.

Mangelfuld vejledning efterlader styrelse med stor regning for forfejlet it-indkøb

Folkekirkens IT sløser med brugeradgangen

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger