ITWatch

GroupM lægger mere vægt på konsulentforretning med ny Google-certificering

Ny certificering fra Google flytter GroupM videre i processen fra klassisk mediebureau til digital konsulentforretning.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Mediebureaugruppen GroupM Nordic har fået certificeringen Google Marketing Platform Sales Partner af Google, oplyser bureauet i en meddelelse.

Certificeringen betyder, at GroupM får mulighed for at forhandle licenser til alle produkter på Google Marketing Platform. I samme ombæring oprettes en særskilt afdeling hos GroupM, som skal arbejde med Google Sales Partner-opgaver. Den bliver ledet af Michael Hein Krogh.

Partnerskabet betyder samtidig, at GroupM gør et større nummer ud af sin konsulentforretning med "ambitionen om at flytte GroupM fra en traditionel mediebureaugruppe til at være et digitalt konsulenthus", skriver bureauet i meddelelsen.

"Vores partnerskab med Google som Sales Partner inden for Google Marketing Platform vil accelerere vores rådgivningsforretning inden for digital transformation. De seneste 18 måneder har vi oplevet en massiv vækst i disse projekter, og med Sales Partner certificeringen har vi allerede nu vundet flere projekter både i og udenfor Norden," siger Jonas Hemmingsen, adm. direktør hos GroupM, i meddelelsen.

GroupM favner bl.a. bureauerne Mediacom, Mindshare og Wavemaker.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie MediaWatch.)

Digitaliseringens indtog i rådgiverbranchen kan give forlomme på globalt marked

Konsulenthus åbner nyt kontor i Jylland 

Mere fra ITWatch

Investering skal gå til udvikling i nyt fintech-selskab

Det godt et år gamle fintech-selskab Anyday lukkede tidligere på ugen en investeringsrunde. Pengene skal primært gå til udvikling af virksomhedens betalingsløsning, Anyday Split. Resten skal bruges på markedsføring, fortæller direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs