Algoritmer skal hjælpe gaming-industrien til at forstå kunderne

Et japansk firma har lanceret en software, som skal hjælpe udviklere af gratis spil til at få flere kunder.
Foto: IVAN RIORDAN BOLL/AP/POLFOTO
Foto: IVAN RIORDAN BOLL/AP/POLFOTO

Det japanske firma Silicon Studio Corp. arbejder med algoritmer og machine learning for at gøre det lettere for gaming-industrien at forstå sine kunder - og fastholde en lønsom forretning. Årsagen er, at udviklere bag gratis spiltitler som Pokemon Go ofte skal balancere mellem at tiltrække en masse kunder, samtidig med, at de skal have nogle dedikerede kunder til at betale for ekstra ydelser.

Det skriver Bloomberg.

Målet med Silicon Studie Corps software er at forudsige, hvor lang tid folk vil spille, hvor mange penge de vil bruge - og vigtigst at forme spiloplevelsen for at fastholde folk.

"Gaming-data er perfekt til at studere den menneskelige væremåde. Det kommer til at ændre industrien og udviklingen af personlige spil," lyder det fra Africa Perianes, ledende datascientist hos Silicon Studie.

Tre japanske firmaer og en sydkoreansk udvikler har allerede skrevet sig op til softwaren, skriver Bloomberg, og Silicon Studio skulle være i dialog med en stor europæisk spiludvikler.

Overskuddet falder hos dansk spilfirma – men direktøren får stadig 11,6 mio. kr. i løn

Spiludviklere i clinch med Riskær om ejerskab 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også