Dansk spilfirma skal sælge London
Det danske spilfirma Pointvoucher har kun eksisteret i to år, men har gennem succesfulde spilkampagner for Bilka, Tivoli og en engelsk forlystelsespark, netop sikret sig en stor ordre hos London & Partners, Londons pendant til Wonderfull Copenhagen.
Det skriver Børsen.
Opgaven består i at udvikle et mobilspil, som skal være med til at brande London og skabe broer mellem de lokale forretninger og byens borgere samtidig med, at man tiltrækker turister til den britiske hovedstad.
"For os er det et kvantespring, fordi målgruppen, budgettet og vores potentielle omsætning er så meget større end det, vi hidtil har arbejdet med. Mr. Bean er hovedpersonen i spillet, og han bliver brugt flittigt i markedsføringen af spillet. Alene på Facebook har han mere end 70 millioner følgere. Så vi tror på, at den her opgave kan løfte vores virksomhed op på et andet niveau," fortæller Thomas Gadegaard, der er adm. direktør i Pointvoucher.
Thomas Gadegaard fortæller desuden til Børsen, at han forventer, at verdens ti største turistbyer om et års tid vil have et mobilspil udviklet af Pointvoucher.