ITWatch

Discovery vil have bedre hul igennem til streamingmarkedet med esportsliga

Ny esportsliga, som Discovery viser i løbet af efteråret, skal måles på sin digitale rækkevidde, siger nordisk sportsdirektør for tv-koncernen, der også ser en mulighed for at finde vej til den yngre målgruppe.

Marcus Lindmark, Claus Thomsen og Anders Antonsen fra hhv. Dreamhack, Divisionsforeningen og Discovery Networks præsenterede tidligere på dagen planerne om den nye Esuperligaen på et pressemøde. | Foto: Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe

Den yngre målgruppe og de digitale bestræbelser er i centrum for Discovery Networks, der i dag er blevet præsenteret som én af de drivende parter i trekløveret bag en nye esportsliga.

Den nye liga bliver afviklet i fodboldspillet FIFA, og deltagerne bliver 16 hold, som de bedste danske fodboldklubber står bag. I alt resulterer turneringen, der har fået navnet Esuperligaen, i 120 kampe hen over syv uger fra november og fremefter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

IDC: Opkøbsbølge efterlader hele it-branchen et nyt sted

Der bliver dagligt købt it-selskaber i en af de mest voldsomme opkøbsbølger i mange år, og det er udtryk for en kraftig forandring af it-branchen, som er i gang netop nu, mener analytiker. Han ser Visma og EG som eksempler på selskaber, der tegner den fremtidige udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs