Nordnets nye børsrobot er for natteravne – men ikke de teknologiforskrækkede

Robotten Amelia skal fremover hjælpe Nordnets kunder, uanset hvornår på døgnet de henvender sig til bankens kundeservice. Bankens landechef i Danmark, Niklas Odenwall, ser store muligheder i brugen af kunstig intelligens, men er opmærksom på, at der kan være en bekymring fra kunderne.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
AF ANDREAS ØSTERGAARD PEDERSEN, FinansWatch

Onsdag kunne den online børsmægleren Nordnet løfte sløret for en fremtidig brug af kunstig intelligens, der skal servicere kunderne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også