ITWatch

Nordnets nye børsrobot er for natteravne – men ikke de teknologiforskrækkede

Robotten Amelia skal fremover hjælpe Nordnets kunder, uanset hvornår på døgnet de henvender sig til bankens kundeservice. Bankens landechef i Danmark, Niklas Odenwall, ser store muligheder i brugen af kunstig intelligens, men er opmærksom på, at der kan være en bekymring fra kunderne.

Foto: Colourbox

Onsdag kunne den online børsmægleren Nordnet løfte sløret for en fremtidig brug af kunstig intelligens, der skal servicere kunderne.

Det betyder, at de danske kunder i fremtiden kan blive betjent af en medarbejder ved navn Amelia, som arbejder lidt mere end de fleste. Hun er nemlig en robot, der døgnet rundt skal kunne betjene kunderne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs