ITWatch

PFA's mailrobot klarer simple spørgsmål bedre end menneskelige kolleger

Med en mailrobot, kunstig intelligens og 308 forskellige skabeloner til svar af simple kundehenvendelser har PFA løftet kvaliteten og sparet tid. Det betyder dog ikke nedskæringer i staben, forklarer ansvarlig chef.

Foto: PR/PFA

PFA modtager dagligt 500 henvendelser fra kunder, der søger svar på simple spørgsmål. Derfor har selskabet de seneste 10 måneder forsøgt sig med en mailrobot, kunstig intelligens og hundredevis af prædefinerede skabeloner. Og det er en succes, fortæller Daniel Hasselager Brevadt, chef for PFA's afdeling for kunstig intelligens og analyse til erhvervsmediet Finans.

"Mennesker laver fejl, og vi kan konstatere, at vores svar gennem tiden kunne have været bedre i forhold til, hvordan vi allerhelst vil svare fyldestgørende. Det er ikke forkerte svar, men svar som gør, at kunderne skal skrive igen. Med vores mailbot har vi fået en forbedring på 35 pct. Det er et meget stort kvalitetsløft," siger han til Finans.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs