ITWatch

Digitale annoncehajer spinder guld på at kapre kunder til virksomheder

Provisionslønnet kundeformidling via internettet har udviklet sig til et eksplosivt voksende milliardmarked, og flere danske marketingbureauer vokser så hurtigt, at næste skridt bliver at indtage det europæiske marked.

Better Collective har mere end fordoblet sin bundlinje på et enkelt år ved at lede nye kunder hen til bettingbureauerne på internettet. I 2016 landede virksomheden et resultat på over 50 mio. kr. Næste skridt bliver det europæiske marked, fortæller medstifter og adm. direktør, Jesper Søgaard. | Foto: PR/Better Collective

Digitale annoncehajer har ramt en ren guldåre ved at jage nye kunder til store virksomheder, som til gengæld sender en bid af salget tilbage til annoncehajerne.

Modellen hedder affiliate marketing, hvor digitale bureauer rekrutterer nye kunder til virksomhederne ved hjælp af reklamer og annoncer rundt om på internettet. Hvis ikke bureauerne skaffer nye kunder, koster det ikke virksomhederne én eneste krone.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Når direktøren forsvinder

Analyse: To store it-virksomheder i Danmark har sagt farvel til deres direktør uden forklaring og har lukket ned for yderligere kommentarer overfor omverdenen.

Penneo øger omsætning og underskud

Tech-selskabet, der i april flyttede fra First North til hovedbørsen, gik markant frem i første kvartal. Selskabet investerer massivt i vækst, og nedjusterer derfor forventningerne til driftsindtjening markant.

Visma åbner sluserne på konkurrent til Microsofts ERP-platform

Visma er for alvor klar til at sætte skub i ERP-platformen Visma.net, der skal konkurrere med Microsoft og Oracle på ERP-markedet. Lars Engbork, adm. direktør i Visma Software Danmark, forklarer til ITWatch, at et fokus på Norden skal give Visma fordelen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs