ITWatch

Kunderne sloges som aldrig før med it-branchen under krisen

Coronakrisen har udløst en sand klageregn over it-branchen fra deres kunder, viser ny undersøgelse. Særligt forsinkelser har tynget, og visse sager er nærmest umulige at løse, lyder det. Brancheforening forstår det godt, for krisen udløste en svær cocktail.

Natasha Friis Saxberg er adm. direktør i IT-Branchen. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

De danske it-virksomheder begraves i klager fra kunderne. Klageregnen er vokset med nærved 40 pct. under coronakrisen, viser friske tal fra Danske It-Advokaters it-undersøgelse 2021.

Tallene viser, at antallet af klager over it-projekter er steget fra 27 pct. i 2020 til 37 pct. i 2021. Det svarer til en stigning på 37 pct. på bare et år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

TDC Net sejler skuden med rolig hånd

Det blev et kvartal med stabil fremgang for infrastrukturselskabet TDC Net. Omsætningen steg en anelse, men driften blev forbedret og selskabet effektiviserer sig gennem energikrisen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs