ITWatch

Coop afviser at dele it-satsning med dansk detailhandel

Coop har skabt datterselskabet Lobyco med ambitionen om at sælge egenudviklede, digitale løsninger til internationale detailkoncerner. I Danmark afskriver koncernen dog at sælge licenser til potentielle konkurrenter.

Foto: Finn Frandsen

Coop flyttede i 2020 sin digitale udviklingsafdeling og alle rettighederne til Coop-appen over i det nystiftede datterselskab Lobyco.

Selskabet skulle foruden at stå for Coops digitale udvikling også lave en forretning på at sælge de udviklede løsninger til andre, store detailkoncerner. Men i Danmark kommer Lobyco kun til at arbejde servicere Coop Danmark inden for dagligvarer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs