Chefredaktør hos Jysk Fynske Medier: "Vi bruger data til at lede os på rette vej"
Jysk Fynske Medier har udviklet egen point-score ud fra flere forskellige data-parametre bl.a. for at måle og fremme produktionen af indhold, der skaber loyalitet og konverteringer. Det er en løbende og ikke nødvendigvis problemfri proces, siger Jørn Broch, digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier.
"Vi skal blive hurtigere til at omsætte det, vi ser i ændret adfærd til vores produktion af indhold - altså en hurtigere reaktionstid," siger digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier, Jørn Broch om arbejdet med at lænde sig op af brugerdata i den redaktionelle proces. | Foto: CHRESTEN BERGH
Af STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST
Datadrevet journalistik er et markant paradigmeskifte i forhold til de flere hundrede år forinden, hvor beslutninger om nyhedskriterier primært blev truffet på baggrund af personlig erfaring og kompetencer, og det er en klar opgradering, siger Jørn Broch, digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier:
Den danske stat taber gennem sin investeringsfond Vækstfonden 1,6 mia. kr. i 2022. Især to virksomheder koster fonden et betydeligt trecifret millionbeløb.
Et mindre startup-kooperativ har indgået den første overenskomst af sin type med en arbejdstid på 30 timer: ”Det handler om at beskytte den enkelte,” lyder det fra selskabet.
Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også. Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.