Chefredaktør hos Jysk Fynske Medier: "Vi bruger data til at lede os på rette vej"

Jysk Fynske Medier har udviklet egen point-score ud fra flere forskellige data-parametre bl.a. for at måle og fremme produktionen af indhold, der skaber loyalitet og konverteringer. Det er en løbende og ikke nødvendigvis problemfri proces, siger Jørn Broch, digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier.
"Vi skal blive hurtigere til at omsætte det, vi ser i ændret adfærd til vores produktion af indhold - altså en hurtigere reaktionstid," siger digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier, Jørn Broch om arbejdet med at lænde sig op af brugerdata i den redaktionelle proces. | Foto: CHRESTEN BERGH
"Vi skal blive hurtigere til at omsætte det, vi ser i ændret adfærd til vores produktion af indhold - altså en hurtigere reaktionstid," siger digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier, Jørn Broch om arbejdet med at lænde sig op af brugerdata i den redaktionelle proces. | Foto: CHRESTEN BERGH
Af STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST

Datadrevet journalistik er et markant paradigmeskifte i forhold til de flere hundrede år forinden, hvor beslutninger om nyhedskriterier primært blev truffet på baggrund af personlig erfaring og kompetencer, og det er en klar opgradering, siger Jørn Broch, digital chefredaktør hos Jysk Fynske Medier:

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også