Startup vil udfordre det etablerede rejsemarked
Markedet for hjemmesider, der assisterer rejsende med alt fra hotel-bookinger til flybilletter bugner over med tilbud, som efterhånden gør det svært, at finde det bedste tilbud eller kombination af tilbud. Det vil platformen Meloa med den erfarne iværksætter Steffen W. Frølund i spidsen nu gøre op med.
Det skriver mediet Bootstrapping.
Platformen gik i luften for blot fire uger siden, men selskabet har venturefonden North East Venture i ryggen. En venturefond, som har familiefonden fra smykkeselskabet Pandora bag sig. Og selvom konkurrencen i form af sites som Tripadvisor og lignende er hård, så mangler der ifølge Steffen Frølund et site, der, ligesom Momondo, går på tværs af de enkelte søgesite og indsamler tilbud på tværs.
"Inden for de sidste to år, er der kommet rigtig god fokus på aktiviteter eller oplevelser, og det er startet med interesse for turistede ting, som hop-on hop-off busser, billetter til Colosseum og den slags. Men det, der findes på det marked i dag er forskellige platforme, der går ud og forhandler med stederne og sælger dem direkte til forbrugerne. Ligesom et flyselskab. Det, der ikke findes på markedet, er en aggregator eller en metasøgemaskine," siger han.
Det globale online-rejsemarked omsatte i 2016 for 564,9 mia. dollar, mens en prognose fra Allied Market Research peger på, at vil vokse til 1.091 mia. dollar i 2022. Meloa har på nuværende tidspunkt otte ansatte, hvoraf nogle blandt andet har en baggrund i Mofibo, Momondo og Founders.
Atea-sagen: It-chef i region ville i "ædeform" før luksustur til Dubai
Fremtidens ansatte vil være selvstændige og stiller nye krav til virksomhederne