Internationale virksomheder begejstrede for dansk mixed reality

Et dansk mixed reality-selskab er blevet mødt med stor interesse ved årets CES elektronikmesse i Las Vegas. Flere af verdens store tech-selskaber vil mødes med det danske selskab, som samtidig har vundet messens innovationspris.
Foto: PR/Realfiction
Foto: PR/Realfiction

Det danske selskab Realfiction nyder i disse dage stor bevågenhed ved elektronikmessen CES Las Vegas, hvor selskaber som Apple, LG og Verizon til Bentley og Ralph Lauren udviser stor begejstring for det danske selskabs mixed reality-produkt

Det skriver Børsen.

Produktet, også kaldet Deepframe One, gør det via en speciel skærm muligt visuelt at placere personer eller produkter i den virkelighed, som findes foran brugeren uden, at det kræver specielle briller. Dermed kan produktet bruges til forskellige formål fra mødet til produktfremvisninger, ligesom også museer har vist interesse for produktet, der også har vundet messen innovationspris i kategorien "virtual and augmented reality".

Selskabet har 14 medarbejdere og blev stiftet i 2008, og i sommeren 2017 blev man registreret på Nasdaq Firth North i Stockholm. Omsætningen rundede i 2016 15,5 mio. kr., mens bundlinjen lød på et minus på 2,7 mio. kr.

"Omsætningen er i dag ikke prangende - og resultatet er slet ikke. Men lige nu handler det også om at brage hul igennem muren," fortæller adm. direktør i Realfiction Clas Dyrholm til Børsen.

Unity Studios bliver Microsofts første danske Hololens-partner 

Dansk mixed reality-selskab er klar til børsnotering i Sverige  

Dansk it-startup henter millioninvestering fra Silicon Valley 

IDC varsler storvækst i to nye markeder 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også