ITWatch

Amazons indtog i Sverige har været mindre markant end ventet

Mindre aggressiv prissætning er en del af forklaringen på, at Amazons lancering i Sverige ikke har sat et så markant aftryk som ventet, vurderer fagfolk ifølge Jyllands-Posten.

Foto: Charles Platiau/Reuters/Ritzau Scanpix

Amazons lancering i Sverige i efteråret 2020 har ikke resulteret i de store bølgeskvulp på e-handelsmarkedet, som flere iagttagere havde forventet. Sådan lyder vurderingen fra flere fagfolk over for Jyllands-Posten.

"Det har været langt mindre voldsomt end ventet. De er ikke gået ud med pomp og pragt, men er gået i gang stille og roligt. Man kan næsten ikke måle deres tilstedeværelse," siger Niels Ralund, e-handelsdirektør hos Dansk Erhverv, til Jyllands-Posten.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Fintech-selskab opkøber lønsystem

Ageras Group, der tidligere har købt selskaber som Billy og Tellow, har endnu en gang opkøbt en virksomhed, der har fokus på it-løsninger til SMV'er.

Nokia Danmark holder kursen

Det går stille og roligt derudaf for Nokias danske afdeling, der i 2020 klarede sig stort set som i 2019, dog med en lille tilbagegang. Det viser selskabets nyligt aflagte regnskab.

Anja Monrad får ny topstilling i Dell

Fremover skal danske Anja Monrad stå i spidsen for Dells forretning i Vesteuropa. Hun kommer fra en stilling som direktør for Øst- og Centraleuropa i samme selskab.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs