ITWatch

SAS Institute-chef: Ord som AI og machine learning går hen over hovedet på brugerne

Fine fagord er gode til branchefolk, men hvis kunderne ikke er it-specialister, risikerer man at snakke henover hovedet på dem, fortæller landechefen for SAS Institute, der fremover skal fokusere mere på den konkrete forretning og ser nye forretningsområder.

Foto: PR/Sas Institute

Fagtermer er gode til at beskrive det faglige i produkter, til gengæld er de knap så gode til at forklare produkters forretningsmæssige muligheder overfor brugere, der ikke er it-eksperter, mener SAS Institutes danske landechef Henrik Ernlund, der frygter at tale forbi kunderne.

Derfor har analysehuset en udtalt opgave i at kommunikere konkrete forretningseksempler til kunder, der ikke ligesom it-professionelle umiddelbart begejstres over Googles nye brætspilsrobot eller tilsvarende tekniske bedrifter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs