ITWatch

Ny platform skal forbinde robotleverandører med kunderne

Dansk selskab lancerer en ny platform, der skal fungere som en digital markedsplads for robotløsninger.

Søren Peters er adm. direktør for Howtorobot. | Foto: #HowToRobot/PR

Selskabet Howtorobot har skabt en ny digital platform, der skal forbinde robotleverandørerne med kunderne, der efterspørger en robotløsning.

Det oplyser selskabet i en meddelelse.

Den nye platform er tænkt som en digital markedsplads, så kunderne kan finde den helt rigtige robotleverandør på et marked, som er i massiv vækst og derfor kan være svært at overskue som kunde.

"Der er opfundet rigtig mange spændende robotløsninger de seneste år, men der er stadig en kæmpe opgave i at få spredt kendskabet til dem i industrien," siger Søren Peters, adm. direktør for Howtorobot, i meddelelsen og fortsætter:

"Kunderne har svært ved at overskue markedet og finde de rette robotleverandører. Og omvendt har leverandørerne heller ikke haft nogen markedsplads, hvor de kan udstille deres løsninger og kompetencer. Det forsøger vi nu at ændre."

Den nye platform har mere end 9.000 robotleverandører tilknyttet. Kunderne kan blandt andet bruge løsningen til at sammenligne de forskellige tilbud og sikre, at man ikke køber katten i sækken.

"Det er svært at skelne skidt fra kanel, når man ikke har overblikket til at sammenligne leverandører og løsninger. Og så risikerer man at køre galt med sine investeringer – ikke ulig it-branchen i gamle dage," siger Søren Peters og fortsætter:

"De virksomheder, der får størst succes med robotter, tager sig tid til at vurdere deres behov og få et overblik – i stedet for at skynde sig ud og købe den første, den bedste robot."

Direktøren peger på, at det globale robotmarked bugner, og at den nye platform derfor også kan være en hjælp for de danske robotleverandører.

"Platformen er samtidig en ny eksportkanal for danske robotleverandører, som både kan finde kunder og samarbejdspartnere internationalt. Dermed får vi sat yderligere skub i det danske roboteventyr," siger han.

Ny landbrugsrobot skal sikre dansk virksomhed eksportsucces

DI nedsætter robottaskforce 

Mere fra ITWatch

Dansk AI-startup vil hente 150 mio. kr. til international vækst

Techbbq: Certainly oplever stor interesse fra udenlandske fonde, og nu er det op til direktør Henrik Fabrin at vælge, hvilken investor den danske startup skal gå med. "Al kapital er jo ikke den samme," siger han. Målet er at hente mindst 150 mio. kr. inden for det næste halve år og at lave en børsnotering om fem år.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs