ITWatch

Konsulenthus indgår samarbejde med dansk luksusbrand

Det danske designerbrand Georg Jensen har lavet en aftale med it-konsulenthuset CGI, der blandt andet skal modernisere selskabets ERP-system. Formålet er forbedring af selskabets salg samt understøttelse af designermærkets fremtidige vækstvisioner.

Carsten Ølholm, Head of Global It i Georg Jensen | Foto: Georg Jensen/PR

Det danske luksusbrand Georg Jensen indgår et nyt samarbejde med konsulenthuset CGI Group.

Det oplyser selskaberne i en pressemeddelelse, hvori det fremgår, at det danske luksusbrand har valgt konsulenthuset som ny samarbejdspartner.

Aftalen betyder, at CGI blandt andet får til opgave at konsolidere og modernisere Georg Jensens ERP-platform.

Herudover omfatter aftalen strategisk rådgivning, indkøb og integration af omnichannel-løsning samt valg og indkøb af hardware til selskabets butikker i form af skærme, scannere og betalingsterminaler.

Store dele af selskabets forretning er baseret på ældre Microsoft Dynamics-versioner, der altså ikke understøtter Georg Jensens vækst-visioner. Og nu har selskabet hyret CGI til at fikse dette.

"Netop fordi vores ERP-systemer ikke spiller 100 pct. sammen og er af lidt ældre dato, er det nødvendigt at konsolidere og modernisere ERP-platformen. Vi skal have sammenhæng på tværs af systemer, og det får vi ved at modernisere vores ERP og integrere med omnichannel og POS," fastslår Head of Global It for Georg Jensen, Carsten Ølholm, i meddelelsen.

"Vi fik et virkelig godt indtryk af CGI fra dag ét i forløbet. CGI stillede med et stærkt team, som udviste god forståelse for vores forretning og en meget høj seriøsitet. Det vejer også tungt, at CGI har den globale styrke til at løfte den store opgave."

I Georg Jensen er man indtil videre tilfredse med samarbejdet og har høje forventninger til fremtiden. Efter planen skal alle butikker køre den nye løsning om 12-16 måneder.

CGI har haft travlt under pandemien og går nu på jagt efter nye medarbejdere 

Klage over stort it-udbud vakte frustration hos SKI-boss 

Mere fra ITWatch

Investering skal gå til udvikling i nyt fintech-selskab

Det godt et år gamle fintech-selskab Anyday lukkede tidligere på ugen en investeringsrunde. Pengene skal primært gå til udvikling af virksomhedens betalingsløsning, Anyday Split. Resten skal bruges på markedsføring, fortæller direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs