ITWatch

Astralis sikrer sig ny millionsponsor

E-sportsholdet Astralis har indgået en sponsoraftale med Bestseller-mærket Jack & Jones, som ser et overlap mellem deres målgruppe til tøj og Astralis' følgere.

Det danske e-sportshold Astralis skal som led i et nyt samarbejde med Bestseller-tøjmærket Jack & Jones promovere kædens tøj til turneringer. Til gengæld vil Jack & Jones ligge et ukendt millionbeløb i sponsorkroner bag holdet.

Det skriver Børsen.

Jack & Jones samt moderselskabet Bestseller afviser at sætte præcise tal på størrelsen af sponsoratet, men Henning Nielsen, international chef for e-handel og marketing i Jack & Jones, fremhæver, at der er et overlap mellem Astralis følgere og de målgrupper, som kæden prøver at ramme, hvilket danner grundlaget for sponosraftalen.

"E-sport er i så sindssygt rivende udvikling, at det er noget, vi mener, er det rigtige at gøre," siger han.

Astralis, som er ejet af e-sportsselskabet Rfrsh, har 1,2 mio. følgere på sociale medier og mindst 200.000 følger med på hjemmesider som Youtube eller Amazons Twitch, når der spilles turneringer. Til de største turneringer kan tilskuertallet runde 5 mio. seere.

Odense får stor computerspils-finale til byen – som hjælp til erhvervslivet

Rekordmange penge i e-sport

Esport-direktør om frygt for interessekonflikt: En fornærmelse mod Astralis- og Heroic-spillerne

DIF om esport-ejerskab: En fuldstændig uholdbar situation for idrætten

Dansk computerspilhold gennemgår kontroversielt ejerskifte

Forsiden lige nu

Klumme: Glem alt om bredbåndspuljen

Virsomheder og ikke bredbåndspuljer skal drive den digitale infrastruktur i yderområderne. Med virksomhederne følger nemlig lynhurtigt bredbånd, lyder det fra Rasmus Helmich, adm. direktør i Nianet, i denne klumme.

Seneste Strategi

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger