ITWatch

Danske spilselskaber har stort eksportpotentiale

Hvis rammerne for de danske spilvirksomheder forbedres kan selskaberne uden problemer tage en større bid af det milliardstore marked for computerspil, mener direktør hos Amazon.

Darren Mowry, adm. direktør for Amazons cloudvirksomhed, Amazon Web Services EMEA

I 2020 forventer analysevirksomheden Newzoo, at det globale marked for computerspil runder 128 mia. dollars, og de danske spilselskaber vil sagtens kunne tage en større bid, end de gør i dag. Men det kræver, at der skabes ordentlige rammer for udviklingen og sættes tryk på eksporten.

Det skriver Darren Mowry, adm. direktør for Amazons cloudvirksomhed, Amazon Web Services EMEA, i et debatindlæg på Finans.

Det er hans klare overbevisning, at danske spilvirksomheder kan løbe med en betydelig andel af det kommende spilmarked.

"Danmark og de øvrige nordiske lande har nemlig for længst markeret sig som en region, der bidrager afgørende til gamingens globale omsætning. Alene blandt Amazon Web Services’ nordiske kunder finder vi et væld af dygtige udviklere med kreative ideer af internationalt format. Se bare på superhittet Subway Surfers fra danske Kiloo og SYBO Games. Danmark har også fostret Unity Technologies, hvis teknologi bruges i omkring 35% af alle verdens computerspil i dag," skriver han blandt andet i indlægget.

Han fremhæver også Norden, og især Danmarks, brugere, som det ideelle testmarked, da spil som klarer sig godt i denne kontekst, har en god sandsynlighed for at klare sig godt globalt. Samtidig gør den veludviklede digitale infrastruktur det nemt at løfte produkterne ud over landets grænser.

Amazon: Københavnske startups viser vejen for det globale marked

Amazon åbner tre datacentre i Sverige

Tradeshift: Skyen er sikrere end det gamle serverrum

Forsiden lige nu

Seneste Gaming

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger