ITWatch

Dansk spilsucces er på vej til at sprænge de digitale rammer

Sybo forhandler med partnere om licensaftaler, der skal bringe karaktererne fra det populære Subways Surfers spilunivers videre fra mobilskærmene til tøj og sko.

Med 1,6 mia. downloads er Subways Surfers blandt de mest populære spil nogensinde. Det vil den ene halvdel af de to danske selskaber bag succesen - Sybo - bruge som udgangspunkt for en ny satsning. Det skriver Børsen.

Selskabet, der tidligere gik under navnet Sybo Games, forhandler i øjeblikket med potentielle samarbejdspartnere om licensaftaler, hvor andre selskaber kan benytte karaktererne fra spiluniverset på produkter som tøj og sko.

"Vi har millioner og atter millioner af spillere og fans rundt om i verden, som punker os for, hvornår de kan få et produkt i hænderne. De er glade for universet og vil vide, hvornår de kan gå med en t-shirt eller en taske, der tager udgangspunkt i det," siger adm. direktør Mathias Gredal Nørvig til Børsen.

Subway Surfers er udviklet i samarbejde med den aarhusianske spiludvikler Kiloo, men det er Sybo som ene og alene ejer rettighederne til spiluniverset og karaktererne. De nye produkter forventes være klar til salg om 12-14 måneder. Sybo har hentet Naz Amarchi-Cuevas, der tidligere har været ansvarlig for licensstrategien hos Angry Birds-udvikleren Rovio, til at lede den nye satsning.

Danske computerspilproducenter mistede omsætning i 2016

Danske spiludgivelser nær fordoblet på to år

Forsiden lige nu

Uber skjulte hackerangreb

Hackere stjal data fra Uber og fik penge af selskabet for at slette de stjålne emails og telefonnumre. Samtidig lagde ledelsen låg på sagen, skriver flere medier.

Seneste Gaming

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger